|
![](images/common/line/horz_1.gif)
Course Description การวิเคราะห์ความสัมพันธ์เชิงสถิติของปัจจัยต่างๆ สำหรับงานทางด้านธุรกิจที่มีอย่างหลากหลาย เช่น การบัญชี การเงิน การตลาด ผลิตภัณฑ์ และสาขาอื่นๆ วิธีการของโมเดลและการใช้เพื่อการตัดสินใจหรือการพยากรณ์ การประเมินความแม่นยำค่าของการอนุมานค่าสัมประสิทธิ์ และการพยากรณ์ การประเมินโมเดลสำหรับปัญหาทั่วไปซึ่งอาจจะเป็นการวิเคราะห์เฉพาะทาง Analyzing statistical relationships involving several variables for a variety of business applications such as accounting, finance, marketing, and production, formulating and using models for decision making or prediction, assessing the accuracy of coefficient estimates and predictions, the general problem of assessing the suitability of a model (specification analysis) |