|
Course Description ความหมาย ทฤษฎีและคุณค่าทางจริยธรรม ความสำคัญและวิธีการใช้จริยธรรมในการดำเนินธุรกิจของผู้ประกอบการที่มีต่อผู้บริโภค สังคม สิ่งแวดล้อม รวมถึงธุรกิจระหว่างประเทศ การประยุกต์หลักศาสนามาใช้ในการบริหารธุรกิจ ปัญหาและข้อจำกัดของจริยธรรม โดยเน้นการใช้กรณีศึกษาเพื่อสร้างแนวคิดในการตัดสินใจทางธุรกิจอย่างมีจริยธรรม Meaning, theories and values of ethics, importance and the use of ethics for business owner which affect on the consumers, society, environment and international business; application of religious doctrines for business administrations; ethical problems and limitation emphasizing on using case studies for the creation ethical concept in business judgment |