|
Course Description กรอบทฤษฎีที่สำคัญที่ใช้ในการพัฒนาภาษาก่อนวัยเรียน การพัฒนาภาษาช่วงแรกในวัยเรียน การเรียนรู้ภาษาที่สอง และภาษาอื่นนอกเหนือจากภาษาที่สองของเด็กและผู้ใหญ่ ลักษณะทั่วไปในการพัฒนาด้านภาษารวมถึงประเด็นที่เกี่ยวข้องเช่น โอกาสทางด้านสังคม ปัจจัยที่เกี่ยวข้องกับอายุ และปัจจัยส่วนบุคคลอื่น ๆ ที่นำไปสู่ความสามารถทางภาษาที่แตกต่างกันในผู้เรียน Major theoretical frameworks used in pre-school language development, first language development during the school years and the learning of second and subsequent languages by children and adults; common features in language development as well as related issues including social opportunity, age-related factors and other individual factors that lead to differential language proficiency in learners |