|
Course Description แนวคิดและพื้นฐานจิตวิทยาการศึกษา ธรรมชาติของผู้เรียน พัฒนาการมนุษย์ ความแตกต่างระหว่างบุคคล การช่วยเหลือผู้เรียนให้เกิดการเรียนรู้และมีคุณภาพชีวิตที่ดี ส่งเสริมพัฒนาความถนัดและความสนใจได้ตามศักยภาพของตน โดยบูรณาการทฤษฎีทางจิตวิทยาการศึกษา ทฤษฎีการสอนและเทคโนโลยีการศึกษา หลักการวัดและประเมินผล และการจัดการบรรยากาศในชั้นเรียนอย่างมีประสิทธิภาพ Concepts and foundations of educational psychology; natures of learners; human development; the differences between individuals; helping learners for learning and having good quality of life; developing and enhancing aptitudes and interests according to their potential by integrating theories of educational psychology, teaching and educational technology, measurement and evaluation and efficacy of classroom management |