|
Course Description การใช้โปรแกรมสำเร็จรูปด้านกราฟฟิกที่เหมาะสม เพื่อสร้างโมเดลสามมิติ ภาพเคลื่อนไหว โดยรวมถึงโมเดลขั้นต้นโดยใช้รูปหลายเหลี่ยมและรูปทรงพื้นฐาน เช่น กล่อง, ทรงกลม การใช้เครื่องมือต่างๆ ของโปรแกรมสำเร็จรูปใน การใส่ลายผิว การใส่แสง มุมกล้อง การทำภาพเคลื่อนไหว และการเลือกใช้โปรแกรมที่เหมาะสมกับงานการออกแบบสามมิติ This subject introduces the usage of suitable graphical software packages to develop three-dimensional object model and animations. Topics include basic modeling primitives from polygons to spine surfaces; tools to modify simple objects; surfacing concepts such as textures and bump maps; basic lighting of scenes; the animation process including key frames, articulated structures, camera movement and morphing; lighting effects such as volumetric and radiosity. |