1103406Marketing and Advertising
การตลาดและการโฆษณา
สังกัดคณะสถาปัตยกรรมศาสตร์ ผังเมืองและนฤมิตศิลป์, สาขาวิชานฤมิตศิลป์
หน่วยกิต3 (1-4-4)
สถานะรายวิชา:ใช้งาน  ข้อมูลเพิ่มเติมอื่นๆ

Course Description
ความหมายและความสำคัญของการตลาด โดยเน้นหลักการตลาดสมัยใหม่การวิเคราะห์ตลาดเพื่อประโยชน์ในการวางแผนโฆษณา วิธีการสื่อสารการตลาดรูปแบบต่างๆ ตลอดจนการนำความรู้ด้านการตลาดมาประยุกต์ใช้ในวิชาชีพการออกแบบโฆษณา
และวิธีการประเมินผลการโฆษณาที่มีอิทธิพลต่อสังคมและธุรกิจ

Meaning and importance of marketing by emphasizing the modern marketing principles and analysis for the advertising planning; different types of marketing communication and the application of knowledge about marketing
and advertising in professions of advertising and evaluating the advertising works that influences the society and business