|
|
|
0902319 | Agricultural Marketing |
| การตลาดเกษตร |
| สังกัด | คณะการบัญชีและการจัดการ, สาขาวิชาการตลาด |
| หน่วยกิต | 3 (3-0-6) |
| สถานะรายวิชา: | ใช้งาน ข้อมูลเพิ่มเติมอื่นๆ |
|

| Course Description บทบาทและความสำคัญของการตลาดสินค้าเกษตร สถาบันการตลาดสินค้าเกษตร ลักษณะของสินค้าเกษตร การตลาดซื้อขายล่วงหน้า ปัญหาการตลาดสินค้าเกษตร นโยบายและมาตรการเกี่ยวกับการตลาดสินค้าเกษตร การนำทฤษฏีทางเศรษฐศาสตร์มาใช้ในการวิเคราะห์ผลและบทบาทในการแทรกแซงสินค้าเกษตรรวมถึงการแก้ปัญหาในการประกันราคาซื้อขายสินค้าเกษตรล่วงหน้า
Roles and importances of agricultural marketing; institutions of agricultural marketing; natures of agricultural marketing; forward marketing; problems in agricultural marketing; policies and regulations of agricultural marketing, implementation of economic theories for analyzing consequences and roles in intervening agricultural products, including problem solving of guarantee for future agricultural products. |
|