|
Course Description ความหมาย ความสำคัญ แนวคิด ทฤษฎีและพัฒนาการทางภาษาของเด็กปฐมวัย นวัตกรรมและรูปแบบการสอนภาษาสำหรับเด็กปฐมวัย การบูรณาการภาษาถิ่นเพื่อพัฒนาทักษะภาษาไทย การจัดกิจกรรมเพื่อส่งเสริมทักษะการสื่อสารและรู้หนังสือ การจัดสื่อและสภาพแวดล้อมทางภาษา การประเมินความสามารถทางภาษาไทยและการรู้หนังสือของเด็กปฐมวัย บทบาทของครูและผู้ปกครองในการส่งเสริมการเรียนรู้ภาษาไทยและการรู้หนังสือสำหรับเด็กปฐมวัย Meaning, significance, concepts, theory, and language development in early childhood; innovations and models of language teaching for young children; dialect integration to improve Thai language skills; organizing activities to promote communication and literacy skills; organization of language and media environment; assessment of Thai language literacy and literacy of young children; roles of early childhood teachers and parents in promoting Thai language learning and literacy for young children; |