|
Course Description ความหมาย ความสำคัญ ทฤษฎีการเรียนรู้และการสอน แนวคิดของนวัตกรรมและ รูปแบบการเรียนการสอน เทคนิคและวิทยาการจัดการเรียนรู้ การจัดการเรียนการสอนแบบบูรณาการ การจัดการเรียนรู้แบบยึดผู้เรียนเป็นสำคัญ การออกแบบจัดทำแผนการจัดการเรียนรู้ การจัดกิจกรรม การเลือกใช้ การพัฒนา การผลิตสื่ออุปกรณ์ การประยุกต์ใช้นวัตกรรมทางการศึกษาที่เหมาะสมกับวัย ระดับการเรียนรู้ และเนื้อหาในกลุ่มสาระตามระดับชั้นของผู้เรียน การประเมินผลเพื่อพัฒนาคุณภาพการจัดการเรียนรู้ Concepts, significance, theories of learning and teaching; approaches of innovation and models of teaching; learning tips and techniques; integrated learning; child-centered learning; designing and making lesson plans; facilitating learning; selecting, developing learning materials; applying appropriate education innovation for different ages and learning levels as well as substance group content levels of learners; learner evaluation to enhance the quality of teaching and learning |