0502722Psychology of Exceptional Child
จิตวิทยาเด็กพิเศษ
สังกัดคณะศึกษาศาสตร์, ภาควิชาจิตวิทยาการศึกษาและการแนะแนว
หน่วยกิต2 (2-0-4)
สถานะรายวิชา:ใช้งาน  ข้อมูลเพิ่มเติมอื่นๆ

Course Description
ปรัชญาแนวคิดทางจิตวิทยาและเกณฑ์การพิจารณาเด็กพิเศษ เช่น เด็กปัญญาเลิศ เด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยิน ทางการมองเห็น ทางด้านอารมณ์ ทางด้านการเรียนรู้ สมาธิสั้นและออทิสติก บทบาทของครู ผู้ปกครอง
และบุคคลที่เกี่ยวข้องกับเด็กช่วยเหลือส่งเสริมศักยภาพของเด็กพิเศษ การฝึกปฏิบัติจัดกิจกรรมส่งเสริมเด็กพิเศษ แนวโน้มในการจัดการศึกษาและการส่งเสริมเด็กพิเศษในและนอกประเทศ

Psychological philosophy and criteria to define children with exceptionalities such as genius, auditory impaired, visual impaired, emotion impaired, learning disability, hyperactive and autistic;
the roles of teachers, parents, and related sectors who involve in helping and enhancing the potential of children with exceptionalities; practice in managing activities to support children with special needs;
เวลา 




  
Powered by Vision Net, 1995 - 2024   Contact Staff : Visionnet
Powered by Vision Net, 1995 - 2021 Contact Staff : Visionnet