|
Course Description ปรัชญาแนวคิดทางจิตวิทยาและเกณฑ์การพิจารณาเด็กพิเศษ เช่น เด็กปัญญาเลิศ เด็กที่มีความบกพร่องทางการได้ยิน ทางการมองเห็น ทางด้านอารมณ์ ทางด้านการเรียนรู้ สมาธิสั้นและออทิสติก บทบาทของครู ผู้ปกครอง และบุคคลที่เกี่ยวข้องกับเด็กช่วยเหลือส่งเสริมศักยภาพของเด็กพิเศษ การฝึกปฏิบัติจัดกิจกรรมส่งเสริมเด็กพิเศษ แนวโน้มในการจัดการศึกษาและการส่งเสริมเด็กพิเศษในและนอกประเทศ Psychological philosophy and criteria to define children with exceptionalities such as genius, auditory impaired, visual impaired, emotion impaired, learning disability, hyperactive and autistic; the roles of teachers, parents, and related sectors who involve in helping and enhancing the potential of children with exceptionalities; practice in managing activities to support children with special needs; |