|
Course Description แนวคิดพื้นฐานของการขึ้นรูป 3 มิติและการเคลื่อนไหว การขึ้นรูปพื้นฐานด้วยคอมพิวเตอร์ ได้แก่ พื้นที่คาร์เทเซียน จุด เส้นโค้ง พื้นผิว เนิร์บ รูปหลายเหลี่ยม รายละเอียดพื้นผิว การกำหนดการเคลื่อนไหว การกำหนดสี แสงและเงา การคลี่พื้นผิว การทำแผนที่พื้นผิว และการประมวลผลเพื่อสร้างภาพหรือวีดิโอจากวัตถุสามมิติ Basic concepts of three dimensions modeling and animation. The fundamental computer modeling: Cartesian Space, points, curves, surfaces, nurbs, polygons and texture. Production of three dimensions computer animation using advanced techniques and eclectic approaches: modeling, animation, color, lighting, shading, unwrap UV, texture mapping and rendering process |